Werkt huis-aan-huis reclame in de vastgoedsector?

Iedereen kent ze wel: reclamefolders in je brievenbus. Nog steeds maken zeer veel bedrijven gebruik van huis-aan-huis bedeling. Ze promoten een nieuw product, een nieuwe vestiging of noem-maar-op … Maar welke resultaten levert dit nu eigenlijk op?

Het voorbeeld van Cornerstones

Cornerstones is een jonge en dynamische projectontwikkelaar. Met een sterke achtergrond in residentiële projecten en assistentiewoningen zijn ze een gekende speler in heel België.

Sinds jaar en dag bedelen ze flyers in de directe omgeving van hun projecten. Per project houden ze 2 tot 3 keer per jaar een verdeelronde.

Tinne Deblieck (Cornerstones): “De klanten zien niet altijd de bomen door het bos. Door een mooie flyer in de bus te krijgen, wekt dit goede reacties op.”

Huis-aan-huis combineren met offline en Facebook

Bij Cornerstones zijn ze duidelijk: in verhouding met andere campagnes halen ze de beste resultaten met huis-aan-huis bedeling. Dit combineren ze met offlinecampagnes en advertenties op Facebook.

Tinne Deblieck (Cornerstones): “We ondervinden dat we met huis-aan-huis reclame de beste leadgeneration kunnen ontwikkelen in vergelijking met off- en onlineadvertenties.”

Peter Segers (Vlaamse Post – expert in huis-aan-huis bedeling): “In vergelijking met andere media scoren huis-aan-huis folders het beste op geloofwaardigheid, impact en bruikbaarheid. 85 procent van de mensen lezen daadwerkelijk hun huis-aan-huis reclame.”

Hoe pakt Cornerstone het aan?

Eerst en vooral maakt Cornerstones een flyer op met behulp van een grafisch bureau. Al het overige laten ze over aan Vlaamse Post: een specialist met jarenlange ervaring in kwaliteitsvolle bedelingen.

Samen bekijken ze welke straten bedeeld worden, en nadien is het aan de collega’s van Vlaamse Post: zij drukken de flyers en brengen ze huis-aan-huis volgens het afgesproken stratenplan.

Peter Segers (Vlaamse Post): “Bij Vlaamse Post kan je drukwerk laten opmaken, drukken en bedelen. Alles onder éénzelfde dak. Onze drukpersen schieten in actie en onze postbodes houden zich startensklaar.”

Origineel artikel verschenen op KMO-Insider.

Wil je meer informatie over huis-aan-huis reclame? Neem dan vrijblijvend contact op.