Stipte bedeling en vakkennis aan een correcte prijs: Elite Reklaam over Vlaamse Post

Elite Reklaam werkt al sinds het ontstaan van Vlaamse Post samen met het bedrijf. Eigenaar Manuel Stuyts is bijzonder tevreden over de bedeling. We spraken hem over zijn ervaringen met Vlaamse Post.

Elite Reklaam is een reclamemagazine dat al 62 jaar bestaat. Elke twee weken valt het in 350.000 brievenbussen, verspreid over 7 regio’s en 60 gemeenten in de provincie Antwerpen. Het was bij de lancering erg innovatief. Waar reclameblaadjes vroeger gevouwen waren, was Elite Reklaam een van de eerste geniete bladen. Bovendien verscheen het meteen in kleurendruk. Vandaag is het nog steeds een reclamemagazine dat een kwalitatieve vormgeving vooropzet. “We besparen nooit op papier en grammage,” vertelt Manuel Stuyts, eigenaar van Elite Reklaam. Binnenin de covers vind je steeds reclameboodschappen van een breed gamma aan ondernemingen. Adverteerders vinden het belangrijk dat ze in een kwalitatief magazine staan, omdat ze zo een bredere doelgroep aanspreken dan met andere huis-aan-huisbladen.

Papieren reclame werkt

Uit een marktonderzoek van TNS media blijkt dat Elite Reklaam mooie leescijfers kan voorleggen: 77% van de ondervraagden gaf aan regelmatig Elite Reklaam te lezen. Manuel Stuyts is er dan ook van overtuigd dat papieren advertenties belangrijk blijven en zelfs aan een opmars bezig zijn in een digitale wereld. Een papieren magazine, en zeker een mooi vormgegeven blad als Elite Reklaam, blijft op de tafel liggen en wordt achteraf nog eens doorbladerd.

Topbedeling door Vlaamse Post

Als fiere eigenaar wil Manuel Stuyts dat zijn magazine op de best mogelijke manier bij 350.000 gezinnen aankomt. Eerst gebeurde de bedeling door BPost, maar in 2012 kwam er een nieuwe speler op de markt: Vlaamse Post. Manuel Stuyts besloot met deze partij in zee te gaan en is zeer tevreden met zijn keuze: “een topbedeling!” Hij prijst de efficiënte samenwerking met Vlaamse Post. “Ze werken jaarlijks een bedelingsplanning uit en volgen mee op van drukker tot brievenbus.” In het hele proces heb je een vaste contactpersoon die alles regelt, zodat je nooit van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Dankzij hun knowhow over drukwerk en bedelingen kan Vlaamse Post meteen zeggen of iets te bedelen is, zodat je nooit achteraf voor verrassingen komt te staan. Als er zich ergens in het proces een probleem voordoet, bijvoorbeeld bij de drukker, zoekt Vlaamse Post actief mee naar een oplossing en een planningswijziging. Die flexibiliteit is een grote troef.

Transparante tarieven en stipte bedeling

Nog een troef: Vlaamse Post hanteert correcte, transparante tarieven en garandeert een stipte bedeling. “Andere partijen zijn vaak duurder en bieden niet dezelfde kwaliteit,” vult Manuel Stuyts aan. “De prijs is één ding, de vakkennis van Vlaamse Post is even belangrijk.” En er is meer. Elite Reklaam wordt ook bedeeld in regio’s waar Vlaamse Post niet actief is. Voor die regio’s verzorgt Vlaamse Post de coördinatie bij BPost. “Voor ons is het op die manier goedkoper dan wanneer we rechtstreeks met BPost werken,” vertelt Manuel Stuyts. “Zolang Vlaamse Post correcte prijzen blijft hanteren en goede service blijft bieden, blijven we samenwerken,” besluit hij.

Origineel artikel KMO-Insider