People proof marketing, ook in print

Als marketingbureau zet Remy Communication in op heel wat kanalen. Voor hen blijft ook print een krachtige tool om de consument te bereiken. Op voorwaarde dat je drukwerk eruit springt en niet verdwijnt in de massa foldertjes. Daarom doet Remy Communication voor de bedeling van hun drukwerk een beroep op Vlaamse Post.

Mensen raken met verhalen: people proof marketing

Remy Communication staat voor ‘people proof marketing’. Marketing die focust op mensen. Vandaar ook de keuze voor een voornaam als bedrijfsnaam, ter vervanging van het vroegere ‘Primetime Communication’. “Onze boodschappen moeten bij mensen toekomen. We willen sterke verhalen maken. Authentieke verhalen die raken, die merken een gezicht geven,” vertelt Katrien Houtmeyers, managing director. De menselijke aanpak vertaalt zich zowel naar de consument als naar de medewerkers. “Ons bedrijf is een ecosysteem,” legt Katrien uit, “we krijgen continu een toestroom van frisse ideeën omdat we bewust samenwerken met een jonge garde. Maar we hebben ook onze senior consultants die hun kennis en ruime ervaring delen met deze young potentials.”

Digitaal, zonder print te vergeten

De diensten van Remy Communication zijn onder andere branding, PR en content marketing. Hun werk zie je online, op websites en social media, en op tv en radio. “Maar print vergeten we niet,” vult Katrien aan. Papier blijft een krachtig middel om je potentiële consument rechtstreeks aan te spreken. Daarom maakt Remy Communication naast direct mailings ook verschillende huis-aan-huisbladen, gaande van regionale nieuwsbladen tot heuse magazines. “De combinatie van redactionele content en mededelingen van steden en gemeenten geeft onze bladen een meerwaarde.”

Verkiezingsdrukwerk

Nu de verkiezingen nog maar enkele maanden verwijderd zijn, zie je binnenkort overal politieke campagnes verschijnen. Ook daar heeft Remy Communication ruime ervaring mee. “We maken een sterke mix tussen print en online, met folders, campagnes op social media en via Adwords … om een zo breed mogelijk publiek te bereiken,” vertelt Katrien.

Bedeling door een echte postbode van Vlaamse Post

Om ervoor te zorgen dat al hun folders en magazines goed in de brievenbus belanden, doet Remy Communication een beroep op Vlaamse Post. En dat is een bewuste keuze: “Het grote voordeel van Vlaamse Post is dat een echte postbode je drukwerk bedeelt. Het belandt zorgvuldig in de bus, tussen de andere post, en zit niet verpakt in grote pakken folders, die soms meteen in de vuilnisbak belanden,” aldus Katrien. Een andere troef is dat je bij Vlaamse Post kunt kiezen om je drukwerk op een specifieke dag te laten bedelen, zodat je boodschap op het juiste moment bij de ontvanger toekomt. Tot slot noemt Katrien ook de goede contacten, de stiptheid en de flexibiliteit van Vlaamse Post als voordelen. “Wanneer je last-minute nog zaken wil wijzigen, proberen ze je tegemoet te komen.”

Origineel artikel KMO-Insider