Uitbreiding Vlaamse Post op schema. Enthousiaste klanten.
“Hoe zit het met de evolutie want ik lees zo weinig in de pers? Is er reeds uitbreiding? Zijn de klanten tevreden?”, vroeg Dannyke Morren op onze Facebook-pagina gisteren. Wel Dannyke, dat is inderdaad een goede vraag die zonder twijfel een uitgebreid antwoord verdient…
Hoe gaat Vlaamse Post eigenlijk te werk?
Net als Rome niet op één dag werd gebouwd, brengt Vlaamse Post niet op enkele weken tijd gans Vlaanderen in kaart. Dat ‘in kaart brengen’ mag je trouwens letterlijk interpreteren. Want hoe gaat Vlaamse Post eigenlijk concreet te werk?
We hadden het onszelf erg makkelijk kunnen maken en heel wat tijd en geld kunnen besparen door met een hapklaar softwarepakket en kant en klare kaarten van België aan de slag te gaan. Toch deden we dat niet. We kozen er bewust voor om, helemaal vanaf nul, opnieuw te beginnen. Brievenbus na brievenbus, straat in straat uit, brengen we zelf elke Vlaamse gemeente – en later ook de rest van België – opnieuw in kaart. Waarom dat monnikenwerk?
Omdat we de bedeling van uw drukwerk – en later ook andere post – zo nauwkeurig mogelijk willen uitvoeren. Hoe meer gegevens wij inbrengen in ons zelf ontwikkeld softwarepakket, des te meer parameters hebben wij nadien bij specifieke en doelgerichte bedelingen. Alle van op de straat waarneembare en relevante gegevens worden immers ingegeven. Dat is niet alleen handig bij latere segmentatie, maar dit garandeert ook een erg accurate en online op te volgen bedeling. Zo kennen we de afstand van de ene brievenbus tot de volgende, kennen we de verkeerssituatie in elke straat, enzovoort.
Vlaamse Post ging op 7 september van start. Een maand verder, zijn we al in een 15-tal Antwerpse gemeenten actief. Zomaar even 18 andere gemeenten komen er tijdens dit najaar bij. De uitbouw van ons netwerk mag je gerust vergelijken met de start van Telenet. In 1997 gestart, boden zij een jaar later in een tiental gemeenten hun breedbandinternetproducten aan. Pas enkele jaren later ‘bedekten’ zij gans Vlaanderen. En vandaag de dag kennen we het bedrijf als een toonaangevende en sterke speler op onze nationale telecommunicatiemarkt.
Op onze pagina ‘Diensten‘, op onze website, sommen we de betreffende gemeenten op en houden we u op de hoogte van zodra onze uitbreiding in een volgende fase komt. Uiteraard zal je dat dan ook vernemen via onze sociale mediakanalen en onze periodieke nieuwsbrief.
En hoe de klanten reageren?
Eerlijk? Erg enthousiast! Talrijke bedrijven en organisaties zijn overduidelijk blij met de komst van een alternatief voor de bedeling van hun drukwerk. Dat we momenteel slechts in een beperkt aantal Antwerpse regio’s actief zijn, deert hen niet. Zo kiezen heel wat bedrijven ervoor om de gemeenten die wij reeds bedienen naar ons over te dragen terwijl ze de rest nog bij onze collega’s laten uitvoeren. Ze willen samen met ons ‘groeien’, luidt het. Over een hart onder de riem gesproken, zeg nu zelf!
-8 oktober 2012-